• 0775 216 525 L - V | 9 - 17
  • contact@proficonta.ro Ne puteti scrie oricand
  • Sos. Salaj nr. 294 B, Et. 1, Ap. 10, Int. 710, Sector 5, Bucuresti Va invitam sa ne sunati pentru programare

Infiintare P.F.A.

Infiintare P.F.A. - Profi Conta - Profesionisti in firme

Doar 350 de lei + taxe

Infiintare P.F.A. la pretul corect

In 4 zile lucratoare

Inregistrarea se face rapid

Infiintare P.F.A. gratuit

Oferim posibilitatea de infiintare P.F.A. fara onorariu

Suntem in Bucuresti

Ne puteti contacta pentru a programa o intalnire

Cat timp dureaza

In 4 zile lucratoare realizam operatiunea de infiintare P.F.A.

Cat costa serviciul de infiintare P.F.A.

550 de lei veti avea de achitat in total350 de lei (onorariu) + 200 de lei (notariat).

Ce acte sunt necesare

Aveti nevoie de cartea de identitate si dovada dreptului sa gazduiti sediul social (act de proprietate, contract de inchiriere, contract de comodat etc.).

Va putem oferi gazduirea sediului social in Bucuresti, incepand de la 500 de lei/an, daca nu aveti la dispozitie o locatie.

Colaborare de lunga durata dupa operatiunea de infiintare P.F.A.

Suntem alaturi de compania dumneavoastra inclusiv cu serviciile de contabilitate P.F.A.

Onorariile noastre pornesc de la doar 150 de lei/luna, reusind astfel sa va tineti costurile sub control.

Infiintare P.F.A. - un pas mare in viata profesionala

Deschiderea unei societati de orice tip a devenit o alternativa pentru dezvoltarea oricarei idei antreprenoriale. Tot mai multe firme se deschid pentru a-si oferi serviciile sau produsele care mai de care mai calitative si mai creative. Intr-o lume in plina dezvoltare, necesitatea deschiderii unei astfel de societati va poate fi benefica atat pe plan profesional, cat si personal.

Majoriatea oamenilor au avut cel putin o data o idee, un concept de afacere pe care vroiau sa o dezvolte si sa o impartaseasca lumii. Acum, acest lucru este mult mai simplu decat ati crede, mai ales cu ajutorul nostru. Momentul potrivit pentru deschiderea unei firme este AZI. De aceea, recomandam sa nu mai pierdeti timpul si sa actionati pentru a va realiza proiectele si a nu pierde ocazia sau momentul mult visat.

Cand vreti sa infiintati o societate comerciala, puteti alege dintre urmatoarele forme: PFA (Persoana fizica autorizata), SRL (societate cu raspundere limitata), SRL-D (societate cu raspundere limitata debutant), SA ( societate pe actiuni), I.I. (intreprindere individuala) etc.

In acest articol va vom dezvolta ce inseamna sa fiti PFA, care sunt pasii si costurile aferente pentru inregistrare persoana fizica autorizata.

Ce este un P.F.A.?

Cu ajutorul acesteia, o persoana poate activa in domeniul de interes, prin propria forta de munca, in conformitate cu codurilor CAEN stabilite la infiintare P.F.A.

Inregistrare persoana fizica autorizata – cine poate aplica pentru acest tip de societate?

Pentru inregistrare PFA o persoana fizica trebuie sa aiba minim 18 ani, un sediu stabilit si sa dovedeasca ca nu a avut probleme in ceea ce priveste disciplina financiar-fiscala. O declaratie pe propria raspundere este necesara in vedea atestarii tuturor conditiilor bune de functionare conform legii.

Avantaje – infiintare P.F.A.

Un avantaj important pentru a inregistra persoana fizica autorizata este acela ca veti putea fi propriul sef, cu un program stabilit de dvs. Acest tip de entitate este preferat deseori de freelanceri si micii antreprenori fiind adesea recomandat datorita cheltuielilor mai mici de administrare.

Pe langa acest avantaj, inregistrare PFA mai are cateva avantaje care sunt bine de mentionat cum ar fi:

✅  costuri reduse de infiintare P.F.A.;
✅  costuri reduse pentru administrare;
✅  serviciile de contabilitate pot avea o complexitate de un nivel mai redus decat in cazul unei societati cu raspundere limitata (SRL);
✅  procesul de depunere a documentatiei este mai simplu si consta in depunerea unor declaratii la ANAF (acestea pot fi depuse de contabilii societatii noastre din Bucuresti);
✅  o persoana fizica autorizata poate angaja cu norma intreaga pana la 3 persoane;
✅  profitul unui PFA poate fi valorificat oricand, fara necesitatea impartirii dividendelor fata de un SRL;
✅  desfiintarea unui PFA se realizeaza mai simplu fata de un SRL, iar costurile sunt mai reduse.

Un P.F.A. are de achitat urmatoarele taxe:

Dezavantaje – Inregistrare PFA

In afara de avantajele mai sus mentionate, ca la orice alta societate, exista si puncte slabe cum ar fi:

  infiintare persoana fizica autorizata se poate face numai pe baza unor documente care sa ateste pregatirea profesionala a solicitantului (diploma de calificare);
✘  se pot alege doar codurile CAEN care privesc activitati ce pot fi prestate de solicitant;
✘  daca PFA-ul nu realizeaza venit in cursul unui an, acesta nu este scutit de la plata contributiilor la CASS si CAS, si se va calcula pe baza venitului minim pe economie;
✘  ramane la raspunderea persoanei fizice in cazul in care se inregistreaza datorii;
  in cazul unui PFA, posibilitatea de dezvoltare este limitata, fata de un SRL.

Infiintare P.F.A. - Profi Conta - Profesionisti in firme

Durata si pret infiintare persoana fizica autorizata

Pretul pentru inregistrare PFA este de 350 RON, acesta fiind unul mic daca luati in considerare drumurile si timpul pierdut la ghisee in care ati putea mai bine sa va pregatiti viitoarea dvs afacere. Mai mult decat atat, ati avea nevoie de mult timp pentru documentare ca sa puteti intocmi dosarul.

Timpul de realizare a actelor este de maxim 4 zile lucratoare. Este usor cand lucrati cu profesionisti, doar puteti sa va ganditi: luni demarati impreuna cu noi deschiderea firmei si vineri aveti o firma infiintata gata sa va conduca spre succesul dvs.

PFA VS SRL

Inregistrare persoana fizica autorizata este o solutie buna atunci cand porniti la drum cu o noua activitate. Mai jos va voi detalia cateva avantaje si dezavantaje ale unui SRL pentru a putea compara mult mai bine cele 2 entitati economice:

  • A

    Avantaje - Societate cu Raspundere Limitata (SRL)


    ▶ nu exista limite in alegerea domeniilor de activitate si a codurilor CAEN reprezentative, se pot alege, adauga si modifica oricand si oricate veti avea nevoie;
    ▶ solicitantul nu trebuie sa ateste pregatirea profesionala cum este in cazul unui PFA;
    ▶ raspunderea personala a asociatilor in caz de datorii este limitata la capitalul social depus la inceputul infiintarii si la patrimoniul societatii pe care il are acesta in acel moment;
    ▶ societatiile cu raspundere limitata pot participa la licitatii publice sau private;
    ▶ daca exista un salariat cu norma intreaga (sau mai multi salariati care totalizeaza o norma intreaga) si veniturile anuale sunt sub pragul de 500 000 euro, in loc de impozitul pe profit de 16% se poate alege un impozit pe venit de 1%. Astfel, firmele cu cheltuieli mici sunt avantajate in cazul optarii pentru SRL pentru o dezvoltare mai usoara.
  • B

    Dezavantaje SRL


    ▶ investitia cat si cheltuielile sunt mai mari la o societate cu raspundere limitata fata de o persoana fizica autorizata;
    ▶ este necesar sa aveti un contabil autorizat pentru a indeplinii toate evidentele contabile;
    ▶ administrarea unui SRL este mai costisitoare fata de un PFA;
    administratorul si asociatii nu pot incasa profitul, acestia putand doar sa retraga dividendele si vor trebui sa achite impozitele cat si contributia la casa de asigurari de sanatate;
    ▶ datoriile care nu se pot achita vor fi retinute din dividende;
    ▶ desfintarea unui SRL este mult mai complexa si necesita un timp mai indelungat (aproximativ 2 luni).
  • C

    Taxele obligatorii pentru SRL sunt:


    ▶ 1% impozit din venituri daca societatea are minim un salariat si incasari anuale sub 500 000 de euro. Prin salariat intelegem o norma de 8 ore/ zi de lucru, adica fie o persoana cu 8 ore, fie mai multe persoane angajate cu fractie mai mica de timp, dar care cumuleaza 8 ore;
    ▶ 16% impozit pe profit (pentru firmele care nu se incadreaza la impozit pe venit);
    ▶ 8% impozit pe dividende, incepand cu 1 ianuarie 2023;
    ▶ contributie la sanatate pentru retragerea dividendelor. Valorea difera in functie de diferite praguri, reglementate de lege, ale sumelor de care beneficiati.

    Avand astfel o comparatie intre cele 2 entitati juridice, veti putea analiza mult mai bine activitatea pe care o doriti sa o realizati si sa vedeti care vi se potriveste. Mentionam faptul ca expertii nostri din Bucuresti va pot consulta in privinta acestor decizii pentru a lua cea mai buna hotarare.
  • D

    Obligatiile unui PFA


    ▶ PFA-ul necesita inventariere la inceputul activitatii de cel putin o data pe an si la incetarea ei;
    ▶ intocmirea documentelor care justifica fiecare operatiune economico-financiara realizata;
    ▶ depunerea declaratiilor unice si a altor declaratii necesare, dupa caz;
    ▶ inregistrarea prin REVISAL (Registrul General de Evidenta a Salariatilor) al tuturor contractelor de munca in cazul salariatilor;
    ▶ calcularea anuala a venitului net;
    ▶ completarea Registrului de Evidenta Fiscala;
    ▶ numerotarea documentelor emise cum ar fi facturi, bonuri de consum, sau alte documente.

Contabilitate P.F.A.

In momentul in care ati decis sa va deschideti o astfel de societate este bine sa luati in calcul si contabilitatea firmei dvs. inca de la inceput.

Ca orice societate, tinerea unei evidente bune a actelor dvs, este foarte importanta. Contabilitatea este nelipsita si necesara in toate domeniile de activitate si in orice tip de societate. Nu numai ca suntem obligati sa raportam diverse inregistrari contabile conform legilor in vigoare, va poate ajuta si pe dvs sa stiti exact cheltuilelile lunare si veniturile, o astfel de evidenta cu siguranta va va ajuta sa va mariti profiturile si sa stiti cand este cea mai buna perioada pentru a investi.

Societatea noastra din Bucuresti va poate ajuta cu serviciile de contabilitate P.F.A., specialistii nostri fiind mereu la zi cu toate schimbarile si modificarile din lege. Pretul pentru acest serviciu este in functie de inregistrarile dvs lunare dupa cum urmeaza:

✔️  Firma fara activitate – 100 lei / luna
✔️  0 si 10 inregistrari contabile pe luna – 150 / luna
✔️  Intre 11 – 50 inregistrari contabile – 250 lei / luna
✔️  De la 51 la 75 inregistrari contabile – 300 lei / luna
✔️  76 – 100 inregistrari contabile – 350 lei / luna
✔️  Peste 101 inregistrari contabile – 500 lei / luna.

In cadrul unei persoane fizice autorizate se pot angaja un maxim de 3 persoane cu contract individual de munca inregistrate conform legii.

Si aici va putem ajuta pentru o gestionare mai buna a angajatiilor dvs. pentru trasmiterea lunara la Inspectoratul teritorial de munca prin Revisal, toate datele, modificarile si completarile ulterioare pe care le faceti in aceste contracte. Preturile pentru salarizare personal incep de la 100 de lei pe luna, iar aici sunt incluse si calcularea concediilor si statele de plata care pot diferii de la luna la luna in functie de activitatea personalului dvs.

Coduri CAEN pentru infiintare P.F.A.

Cand doriti sa infiintati un PFA alegerea codurilor CAEN este foarte importanta. Aceasta categorie juridica are dreptul de a inregistra un maxim de 5 astfel de coduri. De aceea cand ne hotaram sa inregistram PFA, echipa noastra de specialisti din Bucuresti va poate indruma in alegerea corecta a codurilor CAEN necesare pentru a putea sa va desfasurati activitatea in mod corect si legal.

Adaugarea si activarea codurilor CAEN se poate face oricand, iar noi va stam la dispozitie pentru a va ajuta sa realizati aceste schimbari cat mai rapid posibil.

Tariful pentru o astfel de interventie este de 500 de lei (+128 taxe) si timpul de realizare este de 4 zile lucratoare, ca in cazul infiintarii PFA.

Nu toate codurile CAEN se pot folosi la infiintare P.F.A.

Va aducem la cunostinta ca urmatoarele activitati, conform legii, nu se pot realiza in cadrul unui PFA, acestea se pot insa inregistra in domeniile de activitate al firmelor cu personalitate juridica cum ar fi societatea cu raspundere limitata:

✅  4910 – Transporturi interurbane de calatori pe calea ferata
✅  8553 – Scoli de conducere (pilotaj) – exceptie: permis PFA, numai cu mentiunea instructor auto
✅  2020 – Fabricarea pesticidelor si a altor produse agrochimice
✅  4675 – Comert cu ridicata al produselor chimice
✅  8010 – Activitati de protectie si garda
✅  5229 – Alte activitati anexe transporturilor
✅  6621 – Activitati de evaluare a riscului de asigurare si a pagubelor
✅  6622 – Activitati ale agentilor si brokerilor de asigurari
✅  6629 – Alte activitati auxiliare activitatilor de asigurari si fonduri de pensii
✅  2051 – Fabricarea explozivelor
✅  6430 – Fonduri mutuale si alte entitati financiare similare
✅  6499 – Alte intermedieri financiare n.c.a.

Infiintare P.F.A. platitor de TVA sau neplatitor de TVA?

La inceputul infiintarii oricarui tip de societate, persoanele fizice pot opta sa nu devina platitoare de TVA (taxa pe valoare adaugata). Acestea vor fi obligate doar in cazul in care plafonul impus prin lege a fost depasit. Orice forma de organizare juridica, inclusiv o persoana fizica autorizata, pragul de la care este obligata sa plateasca TVA a fost majorat de la 220.000 lei la 300.000 lei. Acest nou plafon de scutire a TVA-ului a intrat in vigoare la 1 Aprilie 2018.

Suma de 300.000 lei reprezinta venituri facturate in cursul anului, chiar daca o parte dintre aceste venituri nu sunt incasate in acel an.
Important de stiut este faptul ca daca sunteti interesati sa deveniti platitor de TVA se poate realiza in urmatoarele cazuri, si nu numai:

planul dvs de afaceri presupune investitii cu valoare mare, atat in faza initiala, cat si ulterior;
clientii dvs. sunt preponderent persoane juridice si cer facturarea cu TVA;
tariful negociat nu contine TVA si suma TVA este calculata si incasata de dvs. peste tarif;
activitatea pe care o prestati presupune importante achizitii de marfuri, combustibili, materiale consumabile, servicii, care sa va dea drept de deducere a TVA-ului.

Ca in orice societate este nevoie de specialisti care sa va indrume si sa va ofere consultanta in privirea tinerii contabilitatii si pentru infiintare persoana fizica autorizata, iar consultantii nostri din Bucuresti va stau la dispozitie cu toate intrebarile legate de aceste proceduri.

Nu conteaza daca sunteti la inceput de drum si doriti serviciile de infiintare P.F.A. sau deja aveti infiintata o astfel de societate, noi vom putea prelua grijile dvs ca sa va orientati spre succesul afacerii pe care o aveti.

Contactati-ne si ne vom ocupa de toate documentele.

Va recomandam sa vizualizati si alte servicii de contabilitate, infiintare firma ori operatiuni complementare ale Profi Conta

Deschideti WhatsApp
1
Aveti un mesaj nou de la Profi Conta
Profi Conta
Buna ziua.

Va putem ajuta cu serviciul de Infiintare P.F.A.. Ne puteti scrie sau suna.

Ne face placere sa va anuntam ca beneficiati de consiliere gratuita.